Blue Trench and Strappy Flats

7/04/2017 07:11:00 pm



Mal wieder ein schlichtes Outfit von mir, und doch eines, welches ich total mag. Leichter Trench, High-Waist-Rock und Shirt, das ist so meine Uniform derzeit. (Ich bin ja ganz froh, dass der Sommer nicht mit Temperaturen über 30°C aufwartet, das ist nämlich so gar nicht meine Komfortzone.) Den Mantel kennt ihr bereits, das Shirt ist aber neu (gekauft bei Karstadt, gibt's aber auch hier). Und wie findet ihr die gebundenen Ballerinas?


Again, a fairly simple outfit from me yet nevertheless one that I really like. Light trenchcoat, high waist skirt and shirt, this is my current uniform. (I must say that I'm quite glad summer isn't treating us with temperatures above 30°C, that's so out of my comfort zone.) You already know the coat, the shirt however is new (bought in a department store, also available here). And how do you like the strappy ballerinas?



Hui, wenn ich mir meine Outfits der letzten Wochen und Monate so ansehe, muss ich feststellen, dass ich völlig aus der farbige-Strumpfhosen-Phase raus zu sein scheine. Leider auf Arbeit in meiner Position auch eher schwierig, und irgendwie ziehe ich mich selbst in meiner Freizeit an wie auf Arbeit. Geht euch das auch so? Dass man sich anpasst und sich der Stil passend zur Arbeit auch privat ändert?



Oh dear, looking at the outfits from the past weeks and months, I can't help but to notice that my coloured tights phase seems to be completely over. Unfortunately, not really appropriate for work in my position and somehow I tend to dress work appropriate even in my free time. Do you also do that? Adapting and changing your personal style matching your work?



Trenchcoat: Bik Bok // glasses: c/o Firmoo // necklace: c/o Zaful // shirt: Esprit // skirt: second hand // cat bag: c/o Rosegal // shoes: H&M

-Kati

You Might Also Like

16 comments

  1. Was für ein toller Mantel! Die Farbe ist ja der Hammer :-*

    Melanie / www.goldzeitblog.de

    ReplyDelete
  2. Looking elegant and nice outfit!

    ReplyDelete
  3. Ooh! Love the trench and the shoes. The latter are exquisite. I hope they're comfortable.

    ReplyDelete
  4. Der blaue Trenchcoat ist einfach sooo schön! Ein sehr toller Look :)

    Liebe Grüße,
    Jana von bezauberndenana.de

    ReplyDelete
  5. Great look! I love your trench.

    Gemma x
    www.jacquardflower.uk

    ReplyDelete
  6. This is really amazing! Hope you can have a read at my new blog post.


    BEAUTYEDITER.COM

    ReplyDelete
  7. I love your coat and shoes!
    kss
    =)
    New post in my Lifestyle Blog

    ReplyDelete
  8. Gorgeous look, I really love your coat!
    Have a lovely Wednesday sweetie! ❤️
    www.travelera.es

    ReplyDelete
  9. Thanks for the interesting post! Have a nice day)

    ReplyDelete
  10. Stunning outfit!
    Have a nice week!
    Gil Zetbase

    ReplyDelete
  11. I absolutely LOVE this!!!

    Bloglovin
    STYLEFORMANKIND.COM

    ReplyDelete
  12. Everything's so pretty, dear! xoxo

    ReplyDelete
  13. Ein schöner Look liebe Kati. Die Schuhe sind super süß. :-)
    Ich arbeite auch im Büro und bin dort bei der Kleidungswahl ebenfalls etwas eingeschränkt,
    aber daher versuche ich in meiner Freizeit möglichst keine Kleidung zu tragen, die ich auch im Büro trage. Hier experimentiere ich lieber und setze auf ausgefallenere Pieces und Farben.

    Liebste Grüße
    xo Sunny | www.sunnyinga.de

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Follow on Bloglovin

Follow on Bloglovin

Insta-Love